martes, 2 de septiembre de 2014

Danes World Wide Nyt logo - ny visuel identitet

Nyt logo - ny visuel identitet

Foreningen Danes Worldwide tilbyder rådgivning, netværk og online-danskundervisning til udlandsdanskere over hele verden.



”Denmark seen from a foreign land

Looks but like a grain of sand.
Denmark as we Danes conceive it
is so big you won’t believe it.
 
Why not let us compromise
about Denmark’s proper size.
Which will truly please us all
since it’s greater than it’s small.”
 
Sådan skrev Piet Hein i et af sine berømte gruk i tilknytning til den “Danmarksglobus”, han designede til en Danmarksfilm i 1968. På multikunstnerens Danmarksglobus fylder Danmark næsten hele den ene side af jordkloden og symboliserer dermed vores egen selvopfattelse.
Danmarksglobussen dannede udgangspunkt for det logo, som Danes Worldwide fik i 1998, og som indtil nu har været foreningens signatur. Men nu har Danes vi fået en ny visuel identitet, som også indebærer, at logoet er blevet redesignet, så det ikke alene er mere tidsvarende, men også peger ud i fremtiden. Men naturligvis med respekt for Piet Heins originale idé.
En af grundene til at ændre logoet er bl.a. hensynet til mobile platforme som mobiltelefoner og tablets, som flere og flere gør brug af. Her er tydeligheden og enkelheden i det grafiske udtryk af stor betydning. Samtidig vil vi gerne blive ved med at være en dynamisk og moderne forening, der ser fremad. Men det er vigtigt at understrege, at Danes Worldwide er den samme, selv om den visuelle identitet føres up

No hay comentarios:

Publicar un comentario