Nyt logo - ny visuel identitet
Foreningen
Danes Worldwide tilbyder rådgivning, netværk og online-danskundervisning til
udlandsdanskere over hele verden.
”Denmark seen from a foreign land
Looks
but like a grain of sand.
Denmark
as we Danes conceive it
is
so big you won’t believe it.
Why
not let us compromise
about
Denmark’s proper size.
Which
will truly please us all
since
it’s greater than it’s small.”
Sådan skrev Piet Hein i et af sine
berømte gruk i tilknytning til den “Danmarksglobus”, han designede til en
Danmarksfilm i 1968. På multikunstnerens Danmarksglobus fylder Danmark næsten
hele den ene side af jordkloden og symboliserer dermed vores egen
selvopfattelse.
Danmarksglobussen dannede
udgangspunkt for det logo, som Danes Worldwide fik i 1998, og som indtil nu har
været foreningens signatur. Men nu har Danes vi fået en ny visuel identitet, som
også indebærer, at logoet er blevet redesignet, så det ikke alene er mere
tidsvarende, men også peger ud i fremtiden. Men naturligvis med respekt for Piet
Heins originale idé.
En af grundene til at ændre logoet
er bl.a. hensynet til mobile platforme som mobiltelefoner og tablets, som flere
og flere gør brug af. Her er tydeligheden og enkelheden i det grafiske udtryk af
stor betydning. Samtidig vil vi gerne blive ved med at være en dynamisk og
moderne forening, der ser fremad. Men det er vigtigt at understrege, at Danes
Worldwide er den samme, selv om den visuelle identitet føres up
No hay comentarios:
Publicar un comentario